Pages

utorok 20. augusta 2013

Hrebeňovka Nízkych Tatier 2013

Hlavne nikdy nestrať túžbu kráčať ( S.Kierkegaard  ) ... Hrebeňovka Nízkych Tatier 2013





Všetko vymyslené, napísané, pripravené .... chaos - panika lebo som akosi nezvládla všetky skúšky a čakajú ma ešte dve. Uvedomujem si, že po návrate budem zas celá vzrušene-rozrušená a nebudem sa vedieť sústrediť a že 7.9. letím do Francúzska. Je rozhodnuté - kamarátom oznamujem, že sa ostávam doma učiť na skúšku a v stredu za nimi dorazím spolu s Honzom a onedlho zisťujem že aj s Aďom.

Akcia začína ako typický Kocúrkovský príbeh - ,, organizátor´´ ( úvodzovky - pretože ja som vždy neorganizovaný organizátor ) nejde, Aďo si myslel, že odchod je zajtra a je na festivale, Janča akosi nepristúpi do vlaku lebo je doma v domnení, že ide zajtra. Nezúčastnený organizátor volá tieto skutočnosti pani ubytovateľke na Donovaloch, ktorá neskrýva nadšenie. A tak sa vo vlaku stretávajú osoby, ktoré sa nikdy nevideli, nepočuli a teda ani nepoznali. Nevadí - nejako bolo, nejako bude a nejako to dopadne ... ja sa učím čím zmeriam prašnosť v stajni.

Pondelok
Pokračujem v učení, prekvapivo ma to baví, neviem či mi šibe alebo sa len tak snažím aby som s dobrým pocitom dorazila v stredu za kamarátmi ... Píšem Anet SMS dúfajúc, že sa so mnou neprestane kamarátiť za ten 1.deň - 28km s celkovým stúpaním 1628m a za to, že tam nie som. Prichádza SMS ,, Teryyy mám asi klinickou smrt! ´´ Smejem sa lebo aj čierny humor je humor:-D

Utorok
Po 1,5 hodinovom spánku cestujem do Brna, skúšku mám a dokonca za B, vytešujem sa ako malá. Po skúške si pochutnávam v Oáze, jááj bude mi chýbať...Nakúpim pár vecí v Zdravej výžive a s Denisom utekáme na autobus. Vyvenčíme hafanov, a už len balím a balím a chystám čo budem papať 3dni na horách bez civilizácie. Spím asi 3hodiny :-( Anet už neodpisuje, snáď žije ... Večer ešte dorazí Saškina mamina s nádielkou pre Saš, skoro padnem na zadok pri váhe vaku, ktorý mám vziať hore a tak vyberám vzorky zo všetkého a dúfam, že ma tentoraz nezabije hladná Saša.

Streda
S Aďom sa stretávame na stanici 4:10 lebo 4:20 nám odchádza osobák do Žiliny kde prestupujeme na rýchlik do Liptovského Mikuláša. Plán, že si vo vlaku výdatne pospíme padá - skvelé české dvojposchodové sloníča nám to nedopraje. Svetlo svieti tak prenikavo,  že nám snáď vypáli oči. V Žiline prestúpime do rýchliku kde už sedí Honza, vyspinkaný do ružova. Okolo 9tej vystúpime z autobusu v Jasnej na zástavke Lúčky. Pred zahájením výstupu si odskočím a áno videli ma snáď všetci z boku, zozadu, spredu ... červená jak rajčina beriem batoh a vydávame sa na cestu nahor. Z tej zelenej sme niektorí zelení, že Aďo?! :-D a tak si robíme čučoriedkovú pauzu.


Po 3hodinách šlapania sa dostávame na rázcestie pod Ďumbierom, a že nie sme žiadne bábovky tak si vybehneme aj na najvyšší vrchol Nízkych Tatier - Ďumbier 2043m. Ešte sa však riadne napraceme pred tým výkonom a zrazu stretávame skupinku B nášho pochodu, ktorí po 2dňoch idú späť do civilizácie. Na Ďumbieri spravím chalanom pár homofotiek s Liptovskou Martou a už si to valíme späť na rázcestie a odtiaľ na chatu M.R.Štefánika. Na chate nás už žiadna skupinka A nečaká ( mrľe ich žrali ) a tak ani my nezastavujeme ( až na WC pauzu ) a valíme smer Čertovica. Po 2-3 hodinách sme tam, sadáme celí vyčerpaní v nádeji, že si dáme jediné teplé jedlo za tento a ďalšie 2dni, no mrľožravá skupinka A nám nedopraje a tak zhltneme nejaké pečivo, keksy pre psy a utekáme smer Ramža - finále tohto light dňa ( my cez 30km, skupina A 15km ).


Na Ramžu dorazíme okolo pol8 večer - ohník už horí, útulňa je vyzametaná a krokodýl Dundee už vyspevuje. Sedíme pri ohníku a zisťujeme, že sa možno ráno neprebudíme lebo kamarát Dundee je väzenský utečenec. Honza zaspáva vonku pri spievajúcom Martinovi - Zabiju, zabiju ve spánku kamaráda, protože protože mi holku .... onedlho fernetom, pivom a inými dobrotami opojený Martin padá na spiaceho Honzu, spieva do tretej ráno ale zas aby sme mu nekrivdili poctivo kúri a tak ráno prekvapivo živí raňajkujeme pri ohníku.


Štvrtok
Naraňajkovaní, vyspinkaní, živí!!! sa vydávame na 21km trasu s 1235m prevýšením a 1077m klesaním smer útulňa Andrejcová. Po ceste stretávame počernejších obyvateľov Tatier - zberačov čučoriedok, krokodýla Dundeeho ktorý je obdarovaný priam dokonalými mimikrami, zmije a labradora Buba, ktorý nás sprevádza až na Andrejcovú. Značky s nápisom Priehyba a Priehybka sú v ten deň pre nás a moje koleno letálne. Zachraňuje nás už len Saškina vietnamská tigria masť na všetko. Každých 30min si doprajem tento analgetický zázrak aby som vôbec dokrivkala do cieľa.


Podvečer dorazíme do útulne Andrejcová a zisťujeme, že je kompletne plná. So Saš sa chopíme svojho šarmu ( i keď po vyžieraní čokolád a testovaní biodeodorantu by som to šarmom nenazývala ) a ideme prosiť bačov o prichýlenie. Chlapci od ovečiek sú viac než pohostinní a tak 6 z nás odchádza na salaš  ( rozumejte stará drevenná chatrč s dierou v streche a s otvorenými vrátami ) a Anet, Aďo a Kubo ostáva na Andrejcovej. Pred spaním sa ešte pár odvážnych vykúpe v prameni na Andrejcovej - Anet, Honzo, Tomáš a ja a po ľadovom orgazme už valíme na salaš. Sedíme asi do pol12 pri ohníku s 2bačami a v košiari zvonia a kašlú ovečky. Umierame od smiechu, necítim si brucho a myslím, že sa čoskoro pocikám pri príbehoch o doktorovi Smrťovi z družstva Pohorelá, medveďoch a alkoholických zážitkoch z predošlej noci bačov.
S Jančou je nám venovaná posteľ staršieho baču, dokonca aj s matracom, no aj tak sa okolo tretej ráno budím na príšernú zimu a myslím si, že do rána umrznem, vyleziem zo spacáku obliekam čo mám, dokonca aj monterky bačov a sadám von k ohňu, dym mi lezie po celej tvári, slzím, soplím ale ohrievam sa. Po chvíli si skúsim ľahnúť a zaspať čo vychádza a ráno sa budím nezmrznutá.





Piatok
Okolo pol8 stretávame Anet, Aďa, Kuba pri Andrejcovej a vyrážame na záverečnú trasu smer Kráľová hoľa a Telgárt. Koleno je ako znovuzrodené, zato Saš ledva chodí. Pokoríme Kráľovu hoľu a schádzame do Telgártu, kde si riadne zapapáme - pizza, halušky, kuracinka, hurá civilizácia. Dojedáme a utekáme na autobus do Popradu, nastupujeme na IC vlak smer Trenčín a vo vlaku okrem rozptýlenia s náhodnou študentkou VFU, a Denisových palaciniek unavení oddychujeme. Vystupujeme navečer v Trenčíne a po sprche zaľahneme. Iný príbeh by rozpovedali Honzo, Janča a Kubo, ktorí si mysleli že si pozrú ešte Slovenský Raj ale vlak z Telgártu akosi nie a nie prísť, niet nad Slovenské železnice!



Sobota
Anet - už aj podľa mojej ségry na nerozoznanie odo mňa ( asi ani nezaspím ako mi to lichotí ) spí u nás a doobeda ešte stíhame prehliadku Trenčianskeho hradu a výstup na vežu Matúša Čáka. Navečer sa vykúpeme vo Váhu a zaľahnem ako bábo do postele.


Malé veci? Krátke okamihy ? Nie sú malé ani krátke. ( John Kabat - Zinn ). Dúfam, že sme tým odštartovali našu trekkovú budúcnosť!

Tereza - očarená nízkotatranským hrebeňom
FOTKY: Kubo Škriečka, Honza Harapát, Honza Bajus, Saša Bulková, Anet Bložoňová, Tomáš Pospíšil

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý milý komentár a ten nemilý - tak tým ma radšej netrápte, som citlivka-precitlivelá :-))